Thursday, June 13, 2013

प्रवेशिका परीक्षा परिणाम जे भन्छ

वर्ष १०, अंक ११ (२०७० जेठ ३१ गते शुक्रबार प्रकाशित)

प्रवेशिका परीक्षा परिणाम जे भन्छ

    प्रवेशिका परीक्षा २०६९ को परीक्षाफल जेठ २८ गते प्रकाशित गरेर परीक्षा नियन्त्रण कार्यालयले ‘रेकर्ड’ राखेको छ तर एउटा अर्को ‘रेकर्ड’ पनि आयो, गएको आठ वर्षमा सबभन्दा कम प्रतिशत अर्थात् ४१ प्रतिशतमात्र विद्यार्थी उत्तीर्ण । चार लाख तीन हजारमा दुई लाख छत्तीस हजार विद्यार्थी अनुत्तीर्ण भएपछि हाम्रो शिक्षा व्यवस्था, शिक्षा मन्त्रालय, विभाग, जिल्ला शिक्षा कार्यालयलगायतको योग्यतामाथि गम्भीर प्रश्न उठेको छ । यसैबीच नतिजाको न्यूनताबारे शिक्षा सचिवको स्पष्टोक्ति झन् हास्यास्पद देखियो । नतिजा कम आउनुमा परीक्षा मर्यादित हुनु रहेको सचिवको टिप्पणी थियो । थोरै मर्यादित बनाईंदा ४१ प्रतिशतमा झर्ने हो भने शतप्रतिशत मर्यादित बनाउने हो भने शून्य नतिजा त आउने होइन भन्ने प्रश्न हुनु झन् स्वाभाविक हुनेछ । गणतन्त्र पछाडिका केही वर्षमा अनपेक्षित रुपमा नतिजा ५१ प्रतिशतभन्दा बढ्दै गएर ६८ प्रतिशत पुग्नु तर केही वर्षपछि फेरि करिब ३१ प्रतिशतले घट्ने जस्तो तल–माथि हुनु स्वाभाविक होइन ।
    नतिजा आएपछि केहीको घरमा सगुन टीकोसाथ खुशियाली हुँदैछ भने बहुमत विद्यार्थीको घरमा रुवावासी र पीडा छाउँदै होला । कतिले निराशामा जीवन नै समाप्त गर्ने उदाहरण हरेक वर्षको तीतो यथार्थ हो । यी निराशाजनक परिणामप्रति जिम्मेवार सबैले निधार खुम्च्याऊन् र आफ्नो असफलताको प्रायश्चित गर्दै नैतिक रुपमा जिम्मेवारी लिएर राजीनामा देऊन् । यसो भन्दै गर्दा हालसम्मका शिक्षा मन्त्रीहरू नछुटून् ।
    हरेक वर्षको एसएलसी परिणाम विश्लेषण गर्ने हो भने करिव आधा वा आधाभन्दा धेरै बढी विद्यार्थी अनुत्तीर्ण हुने गरेको छ । सामुदायिक विद्यालयहरू परिणाममात्र हेर्ने हो भने त सरकारी संयन्त्रको असफलता उदाङ्गो हुन्छ । सहरी परीक्षा परिणामभन्दा गाउँको र काठमाडौंभन्दा बाँकी अधिकांश क्षेत्रको परिणाम आकास पाताल फरक हुनुले पनि शिक्षा व्यवस्थाको असफलता छर्लङ्ग पार्छ । देशको कूल बजेटमा १७ प्रतिशतको हाराहारीमा शिक्षामा खर्च हुँदा पनि यस्तो किन हुन्छ ? यसमा सरकारी राजनैतिक दलहरूको आ–आफ्नो मान्छे शिक्षक बनाउने अनैतिक गतिविधि जिम्मेवार छ ।
    यस वर्ष विगतको तुलनामा परीक्षा मर्यादित भएको पक्का हो तर त्यही कारण देखाएर शिक्षाका जिम्मेवार पक्षहरूले छुट्कारा पाउन सक्दैनन् । शिक्षामा देखिएको व्यापक अराजकतालाई ढाकछोप गरी पानीमाथिको ओभानो हुन खोज्नु लज्जाको विषयमात्र हो ।
    परीक्षामा सतहमा नदेखिएका अनियमितताबारे कमै चर्चा हुने गर्दछ । आफूले चाहेको विद्यालयमा आफ्नो विद्यालयको परीक्षा केन्द्र कायम गराउने, परीक्षा केन्द्र खरिद गर्ने, परीक्षा केन्द्रका शिक्षक–शिक्षिकालाई अनेक प्रलोभनमा पार्ने, राजनीतिक भागबन्डामा केन्द्र र केन्द्राध्यक्ष तोक्ने काम केही वर्षदेखि हुँदै आएको छ । शिक्षामा भइरहेको व्यापारीकरणको कारण यस्ता अनियमितता बढ्दै छ । कति संस्थागत भनिएका व्यक्तिगत विद्यालयले परीक्षा नियन्त्रण कार्यालय नै आफ्नो मुठ्ठीमा लिनेलगायत सम्पूर्ण उपाय अपनाएर विद्यार्थी उत्तीर्ण गराउने गरेको तथ्य पनि बेलाबेलामा नआएको होइन ।
    प्रवेशिका परीक्षा परिणाममा परीक्षा प्रणाली पनि कम दोषी छैन । कसैलाई शिक्षित पार्नुको अर्थ पाठ्यक्रममा राखिएका विषयवस्तु सिक्ने, बुझ्ने, विचार गर्ने र समस्या पहिचान गरी समस्या  समाधान निकाल्ने बनाउनु हो । एसएलसी परीक्षाले विद्यार्थीको त्यो क्षमता मापन गर्न सक्यो कि सकेन ? एसएलसी परीक्षाले पाठ्यक्रमले निर्धारण गरेको क्षमता जाँच्न सक्छ कि सक्दैन ? हाम्रो परीक्षा प्रणालीमा परिवर्तनको बहस आजको मात्र होइन ।
    परीक्षा दिएपछि जो पनि उत्तीर्ण हुन खोज्नु अनौठो रहेन । तर फर्सि रोपेर आँपको फल आशा गर्न सकिंदैन । पढ्ने र पढाउन वातावरण नबनाउने वा नपढाउने अनि परिणाम भने राम्रो खोज्नु ठट्टामात्रै हुनसक्छ । पाठ्यपुस्तक समयमा पुर्याउन नसक्ने, विषय शिक्षक नहुने, राजनीतिक पार्टीको कार्यकर्ता भएर आफ्नो कर्तव्यबाट च्यूत भएसम्म उच्च अनुत्तीर्णको उपक्रम रोकिने छैन । देशको संस्कृति र भूगोल सुहाउँदो पाठ्यक्रम छ कि छैन ? निर्धारित ति पाठ्यक्रममा आवश्यकताभन्दा बढी जटिलता भएको स्वयं शिक्षाविद्हरू बताउँछन् । अधिकांश विद्यार्थी अनुत्तीर्ण हुनेमध्येको विषय गणित दक्षिण एसियामै सबभन्दा कठिन पाठ्यक्रम मानिन्छ ।
    परीक्षामुखी पढाइको कारण विद्यार्थी जसरी भएपनि बढी प्रतिशत हासिल गर्न खोज्छन् । शिक्षक र विद्यालय पनि सकेसम्म बढी विद्यार्थी र बढी प्रतिशत उत्तीर्ण होस् भनी सम्पूर्ण बुद्धि र बल प्रयोग गर्छन् । विद्यार्थी सम्भावित प्रश्नको उत्तर घोक्छ, दर्जनौंपटक उही कुरा दोहोर्याउँदै लेख्छ । विचार–चिन्तन र छलफलको कुरै छैन । शिक्षकले पनि परीक्षामा आउने खालका पाठहरूमा मात्र जोड गरी पढाउने, छानी छानी पढाइएका पाठहरूबाट छानिएका प्रश्नहरूको उत्तर घोकाएर पाएको अङ्कले कति चल्ला कोरल्ला ? उद्देश्यअनुसार के कति जान्नु आवश्यक छ– त्यसअनुसारको प्रश्न हुनुपर्ने थियो । यही कमजोरी नै परीक्षाको प्रमुख कमजोरी हो ।
    नेमकिपाका अध्यक्ष नारायणमान बिजुक्छेंले बारम्बार र अत्यन्तै महत्वका साथ परीक्षाको उत्तीर्ण नापो ३२ प्रतिशतबाट कम्तीमा ६१ प्रतिशत पुर्याउनुपर्ने भन्नुभएको धेरै भयो । उत्तीर्ण प्रतिशत ३२ ल्याई उत्तीर्ण हुनुभनेको ६८ प्रतिशत ज्ञानबारे उनलाई ऊ अनभीज्ञ छ भन्नु हो । ६८ प्रतिशत नजानेको मान्छे कसरी उत्तीर्ण हुन्छ ? घोकेर पाएको ३२ प्रतिशतले झन् उनलाई कसरी योग्य ठहर्याउँछ ?
    नेपालमा प्रतिशतका आधारमा रोजगारी पाउने बन्दोबस्तले पनि विद्यार्थीलाई परीक्षा केन्द्रित बनायो । सिक्नु–बुझ्नु अनि चिन्तनमनन एवं छलफल गौण हुन गयो । योग्यताअनुसारको काम दिने हो भने कागजमा लेखिएको अङ्क कम महत्वको हुन्थ्यो । लोकसेवा आयोगले समेत सरकारी जनशक्ति छान्न घोकन्ते शिक्षालाई मलजल दिने खालको परीक्षा सञ्चालन गर्दै आएको छ । आयोगको परीक्षाको निम्ति तयार गाइड पढेर कण्ठ पार्न सक्ने उत्तीर्ण हुन्छन् । बाँकी हिस्स बूढी खिस्स दाँत देखाउन बाध्य हुन्छन् ।
    योग्यताअनुसारको कामको बन्दोबस्त भए विद्यार्थीहरू पहिला योग्य हुन्छन् । प्रतिस्पर्धामा भाग लिन्छन् । यसले पढाइमा सकारात्मक प्रभाव पार्ने निश्चित छ । किनभने योग्य नभई कोही उत्तीर्ण हुँदैन । योग्य हुन विषयवस्तुको गहिराइ छोएकै हुनुपर्छ ।
    शिक्षाविद् डा. मनप्रसाद वाग्लेले अङ्कमा आधारित परीक्षा प्रणालीबाट विद्यार्थी उपलब्धिको नापो गर्न नसकेको तर्क प्रस्तुत गर्नुभएको यहाँ सान्दर्भिक छ । एक अङ्कले तलमाथि भएर कोही प्रथम र द्वितीय घोषणा गर्नुको औचित्यबारे छलफल गर्नु आवश्यक भइसकेको छ । यसमा प्रथम हुने घमण्डी हुने र द्वितीय हुने निराश हुने डर सदा रहन्छ । द्वितीय हुनेले परिणाम नै प्रकाशित नभई दिए पनि हुन्थ्यो भन्ने सोच्ने यही अवैज्ञानिक परीक्षा प्रणालीले बनायो । त्यसैले डा. वाग्लेले भनेजस्तै क्षमता मापनका लागि मापो तयार गरी विस्तृत विवरणसहित ग्रेडिङ प्रणाली सुरु गर्नु आवश्यक छ ।
— सरोजराज गोसाईं

No comments:

Post a Comment